بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی از آزمایشگاه نانوفناوران کیان؛ ارائه خدمات آزمایشگاهی از نانو فناوری تا آب و خاک در استان قم

در بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از آزمایشگاه نانوفناوران کیان در استان قم، ضمن شناسایی ظرفیت‌های این مراکز، زمینه برای شبکه‌سازی بیش‌تر و توسعه همکاری‌ها فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در راستای گسترش همکاری های بین شبکه‌ای و تعامل هرچه بیش‌تر بین اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی استان قم و ارائه راهبردهای توسعه همکاری چندجانبه، از سوی مسئولان شبکه آزمایشگاهی سفرهایی به استان‌های مختلف صورت می‌گیرد. استان قم و آزمایشگاه‌های این استان مقصد اخیر سفر دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای افزایش تعاملات شبکه‌ای بود.

 

مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از بخش‌های مختلف آزمایشگاه، با همراهی دکتر فائزه کاشانیان مدیرعامل شرکت نانو نوآوران دانش پارس و مهندس ریحانه والی مسئول و رابط آزمایشگاه‌ها با شبکه آزمایشگاهی، ضمن بازدید از این مجموعه، به بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌ها و ارائه گسترده ظرفیت‌های این مجموعه بر بستر شبکه آزمایشگاهی گفت‌وگو کردند.

 

 

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ضمن دیدار و گفت‌گو با مدیران و کارشناسان آزمایشگاه نانو نوآوران دانش پارس و بازدید از این مجموعه آزمایشگاهی و فناور، بر ضرورت توسعه دامنه‌های این مجموعه آزمایشگاهی و زمینه‌سازی برای ارائه این خدمات به صورت گسترده، تاکیدکرد.

 

نسب با اشاره به گستردگی دامنه خدمت رسانی به پزوهشگران، دانشگاهیان و فناوران با شبکه سازی از آزمایشگاه‌های توانمند سراسر کشور گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، یک پلتفرم جامع در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی است که می‌کوشد ضمن حمایت از مراکز عضو، راه را برای تحقق تبدیل پژوهش به فناوری، محصولات و خدمات با کیفیت و نیز ارتقای کیفی محصولات فراهم کند.

 

وی همچنین، ضمن معرفی سرفصل‌های حمایتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو، ادامه داد: در کنار حمایت از تجهیز، توانمندسازی و استانداردسازی مراکز آزمایشگاهی، حمایت از مشتریان خدمات آزمایشگاهی در قالب اعتبارهای فصلی صورت می‌گیرد که ضمن کمک به توسعه فعالیت آزمایشگاه‌ها فرهنگ استفاده بهینه و حداکثری از امکانات موجود را ترویج می‌کند.

 

دکتر کاشانیان، با بیان این‌که آزمایشگاه تخصصی نانو نوآوران دانش پارس طیف متنوعی از خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌دهد افزود: این شرکت تلاش کرده است تا با به‌کارگیری کارشناسان مجرب و استفاده از بروزترین دستگاه‌های دنیا، بهترین خدمات آزمایشگاهی را در بالاترین سطح کیفی ارائه کند.

 

وی افزود: در این شرکت بیش از 20 متخصص در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی فعالیت دارند و علاوه بر خدمات آزمایشگاهی، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای ارتقای مهارت و توانمندی فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

 

همچنین ریحانه والی مسئول آزمایشگاه‌ها و رابط این مجموعه با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی توضیح داد: آزمایشگاه نانو نوآوران دانش پارس، به عنوان یک آزمایشگاه جامع دارای گواهی نانومقیاس، در زمینه ارائه خدمات تست و آزمون‌های میکروبی، شیمی، آرد و غلات ارائه خدمت دارد.

 

والی ادامه داد: همچنین ارائه گواهی‌های کالیبراسیون دستگاهی، آزمون‌های میکروبی،شیمی، انجام آزمون و تست بر روی انواع عرقیجات و گلاب، آزمون‌های شیمی معدنی، گیاهان دارویی، فرآورده‌های گوشتی و … از دیگر محورهای ارائه خدمات آزمایشگاهی این مجموعه به شمار می‌رود.

 

در این دیدار و گفت و گو، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از تمامی بخش‌های زیرمجموعه شرکت نانونوآوران دانش پارس بازدید کرد. از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه آزمایشگاهی که مورد بازدید قرار گرفت می‌توان به آزمایشگاه فیزیک و شیمی، آزمایشگاه میکروبی، آزمایشگاه دامپزشکی، آزمایشگاه خوراک دام و طیور، آزمایشگاه شیر و لبنیات، آزمایشگاه غذایی و ارایشی بهداشتی، آزمایشگاه محیط زیست و آزمایشگاه ردیابی نانو مواد اشاره کرد.

 

شرکت نانو نوآوران دانش پارس در سال 1399 تاسیس شده است و با ارائه خدمات اهداف آزمایشگاهی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در استان قم فعالیت دارد.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این شرکت در پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *